Elektronika samochodowa - Automatyczne skrzynie biegów

Menu
Naprawiamy
  • automatyczne skrzynie biegów DSG, SMG, MTA, CVT, Multitronik, S Tronic, R Tronic, Power Shift
  • skrzynie automatyczne do klasyków od 1947r. np.: Jetaway, PowerGlide, Borg Warner DG, 8, 12, 35, 37, 65
  • reduktory
  • transfery
  • diagnostyka samochodowa

w samochodach:

  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Hyundai
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Kia
  • Land Rover
  • Mercedes
  • Mitsubishi
  • Nissan-Infiniti
  • Opel
  • Porsche
  • Range Rover
  • SAAB
  • Seat
  • Skoda
  • Suzuki
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • marki amerykańskie i azjatyckie
 
Typowe usterki

W tym dziale przedstawiamy najczęściej występujące usterki w wybranych modelach samochodów. Wnioski są wyciągnięte z naszej wieloletniej praktyki i nie są regułą.

  • CD4E-FORD (pompa + kosz zespolony) montowana do Mazdy 626 oraz Forda Mondeo, Contoura w przypadku motorów 2,5L wadliwie wykonana tarcza sprzęgłowa konwertera (przy przebiegach około 80-100 tyś. jest do wymiany).

  • Bezstopniowa skrzynia ECTV - montowana w samochodach: Nissan Micra, Fiat Punto, Subaru Justy często ulega uszkodzeniu po przejechaniu ok. 100 tyś.km. Koszt skutecznej naprawy jest zbliżony do wartości auta.

 

  • Skrzynia ZF6HP19, 26 - montowana do AUDI, BMW - Pękający koszyk wałka wejściowego powoduje problemy z biegami 4,5,6.

  • TF81SC Mazda w latach 2005-2006 - wadliwie rozwiązany sterownik hydrauliczny wywołuje problemy z biegami 4,5,6.

 

  • ZF5HP19 VW, Audi, BMW - obrywanie się kosza zespolonego (przy przebiegu ok. 170-200 tys. km) zależnie od silnika, brak lub z uderzeniem po zwłoce czasowej bieg wsteczny, zapięcie na poz. ,,D" z uderzeniem napędu do przodu.

 

  • Skrzynia multitronic do Audi A6, A4 produkowana przez LUK - przy przebiegach 120-170 tys. km. Ulega w niej zużyciu pas stalowy przenoszący napęd pomiędzy stożkami oraz stożki, obecnie wszystkie elementy do naprawy są dostępne poprzez serwis. Od 2004 często ulegają uszkodzeniu komputery sterujące skrzynią (selektor nie widzi pozycji) - cena nowego komputera ok.4200zł.
    Ceny skrzyń multitronic w serwisie regenerowana od 19-23tys. zł,  nowa 42tys.+ montaż.

  • AX4N-FORD zmiana konstrukcji przekładni planetarnej (przednie przekładnie głównej-mostu) Ulegają uszkodzeniu po 80 - 100 tyś. km. Montowane po 1995r. do Ford Taurus, Mercury, Sable.

  • A 604-Chrysler przekładnia główna po 1995r. (zmiana zabezpieczenia sworznia kosza) w efekcie prowadząca przy nie umiejętnej eksploatacji do rozerwania skrzyni. Montowana między innymi do Dodge Caravan, Chrysler Voyager, Town&Country. Spotkaliśmy się z uszkodzeniami po przebiegach zaledwie 11 tyś. km.

  • Skrzynia AF40 - sześcio-stopniowy automat montowany od 2005 w Volvo, Opel, Saab.
    Wadliwie wykonany przez producenta kosz C1, w Volvo oznaczenie skrzyni TF-80SC. Cena nowej ponad 40tyś.

  • Skrzynia JF506 JACTO montowana do Forda Modeno, Jaguara X-type, Land Rovera, Freelandera, Rovera 75, VW Sharan, Golf od 2001 posiada wadliwy tłok kosza DIRECT. Niedomagają elektrozawory i dopiero po nagrzaniu zmienia z 1 na wyższe biegi.

  • Audi A4, A6 komputer skrzyniowy w roczniku 2004 uszkadza się (nie kontakt)
    przełącznika pozycji , który jest zintegrowany z komputerem. Cena 3800 zł +
    wymiana.


Czy producenci starają się jak mogą aby zepsuły się tuż po gwarancji?

Nie opisujemy wszystkich nieudanych konstrukcji, a jedynie najczęściej spotykane na naszym rynku.

Nasza rada: Zanim dokonasz zakupu auta wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów, odwiedź zakładu, w którym dokonają fachowej diagnozy.

© 2003 - 2007 Auto-Transmisja
Skrzynie biegów / Elektronika samochodowa
PHU Auto-Transmisja
Warszawa - Janki, ul. Aleja Krakowska 18
tel./fax (22) 720-27-91, tel.kom. 0-501-222-404
autotransmisja@autotransmisja.pl
Projekt & cms: www.zstudio.pl
Polecamy: Amtex - druk wielkoformatowy. Korba - sklep rowerowy Warszawa.