Elektronika samochodowa - Automatyczne skrzynie biegów

Menu
Naprawiamy
  • automatyczne skrzynie biegów DSG, SMG, MTA, CVT, Multitronik, S Tronic, R Tronic, Power Shift
  • skrzynie automatyczne do klasyków od 1947r. np.: Jetaway, PowerGlide, Borg Warner DG, 8, 12, 35, 37, 65
  • reduktory
  • transfery
  • diagnostyka samochodowa

w samochodach:

  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Hyundai
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Kia
  • Land Rover
  • Mercedes
  • Mitsubishi
  • Nissan-Infiniti
  • Opel
  • Porsche
  • Range Rover
  • SAAB
  • Seat
  • Skoda
  • Suzuki
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • marki amerykańskie i azjatyckie
 
Jak jeździć?

Na wstępie chcemy podzielić się kilkoma uwagami na temat prawidłowego użytkowania przekładni automatycznej:

  • Nigdy nie przełączaj dźwigni zmiany biegów na pozycję "N" podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50psi do 5psi).

  • Podwyższona temperatura silnika to wyższa temperatura przekładni (wyższa temperatura przekładni nie musi być zauważalna na wskaźniku temperatury silnika).

  • Auta z rynku USA i Kanady wydajność chłodnico - nagrzewnicy mają przystosowaną do limitów prędkości obowiązujących w tych krajach (są dostępne dodatkowe chłodnice do przekładni automatycznych).

  • Zawsze stosuj prawidłowy olej przewidziany przez producenta przekładni (w przekładniach gdzie występuje elektro-zawór ciśnienia sterowany przez komputer nie ma możliwości ustawienia ciśnienia w przypadku nie właściwego oleju ATF).

  • W przypadku awarii korzystaj z firm holowniczych. Nie pracujący silnik nie napędza pompy oleju w twojej przekładni a przy pracującym na pozycji "N" masz zbyt małe ciśnienie. Dopuszczalne jest jedynie holowanie na krótkim odcinku z niewielką szybkością.

  • Jeżeli chcesz sam sprawdzić stan oleju w swojej przekładni (jeśli posiada miarkę poziomu, nie wszystkie przekładni są w nią wyposażone) uczyń to na pozycji "N", niektóre przekładnie nie mogą mieć mierzonego poziomu na pozycji "P" ponieważ zawyżają stan oleju, ponadto temperatura przekładni jako gorąca jest dopiero po przejechaniu około 30-40 km.

  • W przypadku uszkodzenia twojej skrzyni nie korzystaj z nie sprawdzonych firm, późniejsza naprawa kosztuje o wiele więcej i to Ty płacisz za błędy "złotych rączek".

Wielokrotnie spotykamy się z niewłaściwą diagnozą skrzyni, co w następstwie prowadzi do niepotrzebnych kosztów, ponadto w przypadku naprawy skrzyni bez ustalenia faktycznej przyczyny uszkodzenia naprawa będzie nieskuteczna a "fachowiec" będzie wymyślał coraz to nowe przyczyny awarii.

Gdy odbierasz auto po naprawie przekładni, poproś o pomiar ciśnienia skrzyni za pomocą zegara (sprawdź czy jest zgodny ze specyfikacją producenta). Każdy, kto podejmuje się takiej naprawy powinien dysponować taką dokumentacją jak też możliwością czynności pomiaru.

Jeśli przy wymianie oleju w przekładni olej ma zmienioną barwę i zapach podpalonego oleju, wymiana na nowy olej i filtr nie jest rozwiązaniem. Często w takich sytuacjach dochodzi do chociażby miejscowego przekroczenia temperatury, co powoduje stwardnienie uszczelniaczy tłoków spinających dany zespół sprzęgieł przekładni (jest to proces nieodwracalny). Wcześniejsza naprawa to mniejsze koszty.

© 2003 - 2007 Auto-Transmisja
Skrzynie biegów / Elektronika samochodowa
PHU Auto-Transmisja
Warszawa - Janki, ul. Aleja Krakowska 18
tel./fax (22) 720-27-91, tel.kom. 0-501-222-404
autotransmisja@autotransmisja.pl
Projekt & cms: www.zstudio.pl
Polecamy: Amtex - druk wielkoformatowy. Korba - sklep rowerowy Warszawa.